Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013

LOU REED: ΞΕΡΩ ΟΤΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ ΠΟΛΥ





 LOU REED (1942 - 2013)

This is the time
Because there is no time

L.R.



Ποιος είμαι εγώ;

Μερικές φορές αναρωτιέμαι ποιος είμαι εγώ
Ο κόσμος φαίνεται να με προσπερνά
Ένας νέος άνθρωπος που τώρα γερνάει
Πρέπει να αναρωτηθώ τι από το υπόλοιπο της ζωής μου θα κρατήσω

Κρατάω έναν καθρέφτη στο πρόσωπό μου
Υπάρχουν κάποιες γραμμές που θα μπορούσα να δω
Από τις αναμνήσεις της αγάπης μας
Ένα πάθος που έσπαγε τη λογική στα δύο

Έχω να σκεφτώ – και θα πρέπει να σταματήσω τον εαυτό μου τώρα
Αν οι αναμνήσεις σε κάνουν να συνοφρυώνεσαι
Στη σκέψη αυτού που ήλπιζες να γίνεις
Και στη συνέχεια ήρθες αντιμέτωπος με την πραγματικότητα

Αναρωτιέμαι ποιος το ξεκίνησε όλο αυτό
Ήταν ένας ερωτευμένος Θεός που έδωσε ένα φιλί
σε κάποιον που αργότερα πρόδωσε
Και η λιγότερη αγάπη του Θεού τελικά μας απομάκρυνε;

Μερικές φορές αναρωτιέμαι ποιος είμαι εγώ
Ποιος έκανε τα δέντρα - ποιος έκανε τον ουρανό
Ποιος έκανε τις καταιγίδες - ποιος έκανε τις καρδιές μας να ραγίζουν;
Αναρωτιέμαι πόση ακόμα ζωή μπορώ να αντέξω

Βλέπω επιτέλους το ίδιο μου το μέλλον
Ήσουν ζωντανός, είχα ζητήσει τη βοήθειά σου
Αλλά η σκέψη μου σκεπάστηκε ξαφνικά από ζάλη
Και σκέφτηκα πως δεν με βοήθησες ποτέ, έτσι κι αλλιώς

Πάντα ήσουν τόσο αρνητικός
Ποτέ σου δεν είδες το θετικό
Στεκόσουν πάντα στην άκρη
Και ονειρευόσουν τι πρέπει κάθε φορά να πεθαίνει

Ξέρω ότι μου αρέσει να ονειρεύομαι πολύ
Να σκέφτομαι άλλους κόσμους που δεν υπάρχουν
Μισώ και το ότι χρειάζομαι αέρα για να αναπνέω
Θα ήθελα να αφήσω αυτό το σώμα - και να απελευθερωθώ

Θα σ’ άρεσε να επιπλέεις σαν ένα μυστικιστικό παιδί
Θα σ’ άρεσε να φιλάς έναν άγγελο στο φρύδι
Θα ήθελες πολύ να λύσεις το μυστήριο της ζωής
Κόβοντας τον λαιμό κάποιου ή αφαιρώντας τις καρδιές τους
Θα σ’ άρεσε να μας δεις νικημένους
Θα σ’ άρεσε να κλείσεις τα μάτια σου
Και ενώ γνωρίζεις ότι είμαι νεκρός
Να κρατήσεις τους μηρούς μου

Αν είναι λάθος να πιστεύουμε σε αυτό
Να κρατάς το νεκρό παρελθόν - να κρατάς το νεκρό παρελθόν στην γροθιά σου
Γιατί υπήρξαμε - γιατί μας δόθηκαν οι αναμνήσεις;
Ας τρελαθούμε λοιπόν
Αν είναι να μείνουμε ελεύθεροι!

Μερικές φορές αναρωτιέμαι ποιος είμαι εγώ
Ο κόσμος φαίνεται πως με προσπερνά
Ένας νέος άνθρωπος που τώρα γερνάει
Πρέπει να αναρωτηθώ από το υπόλοιπο της ζωής μου τι θα κρατήσω

Αναρωτιέμαι

Αναρωτιέμαι ποιος το ξεκίνησε όλο αυτό - ναι
Ήταν ένας ερωτευμένος Θεός που έδωσε ένα φιλί
σε κάποιον που αργότερα πρόδωσε
Και η λιγότερη αγάπη του Θεού μας έστειλε μακριά;

Σε κάποιον που αργότερα πρόδωσε
Και η λιγότερη αγάπη του Θεού μας έστειλε μακριά;
Σε κάποιον που αργότερα πρόδωσε
Και η λιγότερη αγάπη του Θεού μας έστειλε μακριά;

Lou Reed (1942 – 2013)
Who am I, The raven, 2003

Μετάφραση: Σταύρος Σταυρόπουλος



Δεν υπάρχουν σχόλια: